Zorg voor groei binnen je bedrijf met deze 4 tips

Ondertussen kent haast iedereen TravelBird. Het platform waar je snel en eenvoudig een reis kunt boeken, vond z'n oorsprong in 2010 op een kleine zolderkamer in Nederland. Zes jaar later zijn ze actief in maar liefst 11 landen! 

Maar wat zorgde voor deze enorme groei? De CEO van TravelBird, Symen Jansma, doet het uit de doeken. 

1. Maak fans 

Wat is typerend aan bedrijven als Uber, Zalando of Netflix? Het zijn gewoon coole bedrijven waar heel veel over gesproken wordt.
Er ontstaat als het ware een fervent clubje met ontelbare fans. Volgens Jansma is het dan ook veel groter dan enkel omzet en kosten. Je moet ervoor zorgen dat mensen als het ware bij je bedrijf willen horen.
Kom leuk uit de hoek, wees anders en hecht veel belang aan je visie en missie!   

2. Zet de klant centraal

Wanneer je gaat groeien, kan het soms voorvallen dat je de klant uit het oog gaat verliezen en je meer de focus gaat leggen op andere bedrijfsfactoren. Het is echter belangrijk je altijd bezig blijft met de klant en zaken bekijkt vanuit hun standpunt. Handel bovendien altijd op een manier waar de klant beter van wordt. 

3. Blijf inoveren

"Stilstaan is achteruitgaan!" Jansma wijst erop dat innoveren en nieuwe zaken uitproberen of testen zeer belangrijk zijn. Zoals een website om de zoveel tijd met nieuwe content komt, kan dit worden doorgetrokken naar zo goed als alle bedrijven of ondernemingen. Sta niet stil maar test nieuwe zaken uit! Enkel zo worden klanten constant getriggerd en blijven ze terugkomen. 

4. Biedt doorgroeikansen aan je werknemers

Bonussen of incentives zorgen altijd voor extra motivatie maar wanneer je doorgroeimogelijkheden biedt aan getalenteerde werknemers die goede resultaten halen, kan dit je bedrijf nog meer gaan boosten. Daarnaast is het ook belangrijk dat je meer gaat delegeren wanneer je bedrijf groeit. 

Tenslotte vertelt Symen dat het zeer belangrijk is dat je goed omringd bent. Een bedrijf is een groep van mensen die dagelijks streven naar de beste resultaten. Hoe beter de mensen in je team, hoe beter de resultaten. Dat spreekt voor zich!

Photo by Shutterstock.com - Author: Ivosar
Info by Bloovi